PAŽNJA: Ako kasnite sa porezom 35 dana, biće vam konfiskovana imovina!

Građani i preduzeća koji nisu platili porez već posle 35 dana kašnjenja mogu da očekuju oduzimanje imovine ili blokiranje računa u banci.

porez  konfiskovana imovina

Novi Zakon o poreskom postupku predvideo je rok od 30 dana u kojem poreznici moraju poslati opomenu za neplaćen porez, plus pet dana za reklamaciju. Takvo pravilo će, za razliku od starih propisa, poreznicima dati pravo da krenu u prinudnu naplatu već posle 35 dana od momenta kada je porez trebalo platiti.

Poreski stručnjak Milica Bisić kaže da je u novi zakon uveden rok u kojem Poreska uprava mora poslati opomenu za plaćanje poreskog duga.

“Takvo pravilo poreznike sada obavezuje da u prinudnu naplatu krenu već po isteku roka i vremena predviđenog za izjašnjenje dužnika. U starom zakonu nije postojao rok u kojem poreznici moraju izreći opomenu, pa se moglo dogoditi da dužnik bude opomenut i posle šest meseci dugovanja”, pojasnila je Bisićeva za „Blic“.

Prinudna naplata može značiti blokiranja računa dužnika u banci ili oduzimanje imovine koju poreznici kasnije prodaju. Poreznici preduzećima mogu zapleniti i potraživanja, odnosno prihode koje dužnik dobija od svojih kupaca. Poreznici su nedavno Miroslavu Bogićeviću, vlasniku „Farmakoma“, oduzeli rudnik „Zajaču“ sa 3,8 hektara zemlje i pet objekata. Krajem maja ove godine, Poreska uprava je ponudila na prodaju lokal u Lazarevcu koji je oduzela preduzeću „Optika“, u vlasništvu Dragana Đurića.

Novi zakon predviđa mogućnost plaćanja poreskog duga na rate, najduže do 24 meseca, uz mogućnost odlaganja plaćanja u prvih godinu dana. U tom slučaju, iznos najmanje mesečne rate ne može biti niži od polovine iznosa najveće rate.

Izvor: Blic.rs

Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima i kolegama putem društvenih mreža:.

Pročitajte i ovo: